Retket ja matkat syksy 2019

Kulttuuri- ja matkakohteita suunnittelevat ja hankkivat jäsenillemme omat ja Helsingin piirin matkavastaavat. Teemme myös yhteisiä retkiä muiden Helsingin piirin yhdistysten kanssa. Syksyn aikana saattaa tulla myös muita tapahtumia.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan jäsentilaisuuksissa, puhelimitse tai sähköpostilla.
Anu Helpinen (kulttuuri- ja matkavastaava), 040-835 0195, anumarita48(at)gmail.com
Helena Komulainen 050-338 5374, hkomulai(at)gmail.com

Ti 15.10. klo 13.00

Lucas  Cranah -näyttely Sinebrychoffin taidemuseossa.
Liput 13 euroa tai museokortti. Opastus 5 euroa, jos on 20 osanottajaa.

To 31.10. klo 9.30

Notre Damen kellonsoittaja Tampereen Teatterissa!

Pohjois-Helsingin ja Itä-Helsingin seniorit järjestävät retken Tampereelle katsomaan Victor Hugon vuonna 1831 julkaistuun romaaniin perustuvaa SUURMUSIKAALIA NOTRE DAMEN KELLONSOITTAJA, jonka tapahtumat sijoittuvat 1400-luvun Pariisiin, ja kertovat taistelusta paremman maailman puolesta.

Musikaalin takaa löytyy Oscar-palkittu kaksikko, säveltäjä Alan Menken ja säveltäjä-sanoittaja Stephen Schwartz, suomennos Mikko Koivusalo. Musikaalin ohjaa Tampereen Teatteriin jo useita menestysteoksia ohjannut Georg Malvius (Les Miserables - CATS).

Musikaalin pääroolissa hyljeksityn ja kyttyräselkäisen kellonsoittaja Quasimodon roolissa on upeaääninen Petrus Kähkönen, joka viimeksi on nähty Kinky Boots-musikaalissa. Esmeraldan, rohkean ja kauniin mustalaistytön, roolissa on Josefin Silén.
Paikkoja retkelle on vielä vapaana 10!
Retken kokonaishinta kuljetuksineen ja lounaineen on 109,50 euroa.

RETKEN OHJELMA
Lähtö torstaina 31.10.2019 klo 9.30 Mikonkadun pysäkiltä Erikssonin bussilla, tarvittaessa lyhyt pysähdys.

Lounas klo 13.00 Tampereen Teatterin Yläsalissa
- vihersalaattia ja raastesalaattia, leipälajitelma
- porsaanniskaa, paahdettua punajuurta ja        herkkutattikastiketta (LG)
- rosmariiniperunaa
- kahvi ja tee
- suklaamakeinen

Musikaali klo 14.30 Tampereen Teatterin päänäyttämöllä.

Näytöksen jälkeen paluu Helsinkiin, lyhyt pysähdys mahdollinen jollakin huoltoasemalla.

To 21.11. klo 13.00

Ellen Thesleff-näyttely HAM -Helsingin taidemuseossa.
Liput 12 euroa tai museokortti. Opastus 5 euroa.

Ma 9.12. Retki jouluiseen Porvooseen

Lähtö retkelle tapahtuu Mikonkadun pysäkiltä klo 10.00, Erikssonin bussilla.
Lounas nautitataan klo 11.15 ravintolassa Zum  Beisspiel. Kun ilmoittaudut, kerrot valitsetko liha-, kala- vai pasta-aterian.
Lounaan jälkeen voi vapaasti tutustua vanhan Porvoon joulupuoteihin.
Torin varrella on Raatihuoneella Porvoon museo, asiasta kiinnostuneille!
Ennen kotiinlähtöä nautitaan glögi ja pipari Hanna Maria ravintolassa klo 14.30.

Kotimatkalle bussi lähtee klo 15.00 ja Helsingissä olemme noin klo 16.00.

Hinta 38 €

Lämpimästi  tervetuloa jouluretkelle!