Teatterit syksy 2019

Teattereita ja muita tapahtumia suunnittelevat ja hankkivat jäsenillemme omat ja Helsingin piirin kulttuuri- ja matkavastaavat. Syksyn aikana saattaa tulla myös muita tapahtumia.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan jäsentilaisuuksissa, puhelimitse tai sähköpostilla.
Anu Helpinen, kulttuuri- ja matkavastaava,
040-835 0195, anumarita48(at)gmail.com
Helena Komulainen, 050-338 5374, hkomulai(at)gmail.com

To 12.9.

Täydellinen lauantai Areena-teatterissa.

Kyseessä on farssikomedia, jossa Markus löytää kirpputorilta harvinaisen jazz-levyn, jota hän haluaa rauhassa kuunnella. mutta kuinka ollakaan, juuri silloin vaimo ja poika haluavat keskustella vakavista asioista, yltiösosiaalinen naapuri tulee kyläilemään, vain putkiremontti puuttuu. Liput 39 - 40€.
Loppuunmyyty!

Ke 18.9. klo 18.30

Pieni merenneito Helsingin kaupunginteatterin suurella näyttämöllä.

Esitys on kaupunginteatterin kaikkien aikojen suurin musikaalituotanto. Suuri näyttämö muuttuu vedenalaiseksi maailmaksi. Musikaalin ohjaa Samuel Harjanne, joka ohjasi myös suositun Kinky Bootsin. Esitys perustuu H.C. Andersenin klassikkosatuun ja Disney-animaatioelokuvaan. Lippujen hinnat 85 euroa/aikuinen  ja 43 euroa lapsi.
Loppuunmyyty!

To 26.9. klo 19.00

Sapiens Kansallisteatterin suurella näyttämöllä.

Näyttämötulkinta YUVAL NOAH HARARIN bestseller-romaanista, joka on herättänyt paljon keskustelua. SAPIENS on hauska, sarkastinen ja totunnaisia ajatuksia rikkova tarina tarinoita kertovasta ihmislajista. Lipun hinta 37 - 43 €.

Ke 16.10. klo 19.00

Vihainen leski Helsingin kaupunginteatterin suurella näyttämöllä.

Ulla-Riitta Rauskio eli Ullis on elänyt koko elämänsä kuten kunnon ihmisen kuuluu: mennyt naimisiin, hankkinut kaksi lasta, hoitanut kotia, tehnyt työtä.
Avioliitto ei tuonut onnea, ja kun puoliso kuolee, velvollisuudentuntoisella Ulliksella on edessään uusi elämänvaihe. Hän ei ole koskaan elänyt niin kuin olisi itse halunnut. Puolison kuolema vapauttaa hänet omaishoitajuuden vankilasta, ja leski voi ryhtyä vihdoin nauttimaan elämästä.
Liput 41/42 euroa.

.

Su 20.10. klo 13.00

Viktoria ja Hänen Husaarinsa-operetti Savoy-teatterissa.

Pääosissa Merja Mäkelä ja Jyrki Anttila. Husaari Stefan Koltay ja hänen palvelijansa Janczy ovat venäläisten sotavankina Siperiassa tuomittuna kuolemaan, kun vartija sattumalta ihastuu Janczyn kauniiseen viulunsoittoon päästäen hänet ja Koltayn vapaaksi.
Koltay ja Janczy päätyvät juhliin, joissa selviää, että Koltayn kihlattu Viktoria on mennyt naimisiin Amerikan suurlähettilään kanssa kuultuaan rakastettunsa Koltayn kaatuneen.
Salaisessa kahdenkeskisessä tapaamisessa käy kuitenkin ilmi, että Koltay on elossa, ja Viktoria vaatii häntä matkustamaan pois säilyttääkseen nykyisen liittonsa.
Liput xx euroa.

To 31.10.

Notre Damen kellonsoittaja Tampereen teatterissa.
Katso Retket ja matkat syksy 2019!

Ke 6.11. klo xx.00

Kauppamatkustajan kuolema Kansallisteatterin suurella näyttämöllä.

Arthur Millerin loistava näytelmäklassikko amerikklaisen unelman vararikosta nähdään Suurella näyttämöllä!
Brooklyn, New York City.
Kauppamatkustaja Willy Loman (Hannu-Pekka Björkman) saapuu kotiinsa työmatkalta totaalisen uupuneena. Willy on raatanut koko ikänsä, kuluttanut itsensä loppuun, eikä hän osaa edes nauttia työnsä hedelmistä. Willyn pojat, Biff (Aku Hirviniemi) ja Hap (Samuli Niittymäki), ovat nuorempina ihannoineet isäänsä, mutta viime aikoina kurssi on kääntynyt isän yhä omituisemmaksi muuttuvan käytöksen takia. Lisäksi Willyn ja Biffin välejä hiertää salaisuus, joka on saanut pojan nuorempana keskeyttämään koulunsa ja luopumaan lupaavasta urheilijan urastaan.
Liput 36/45 euroa.

Ti 3.12.

Lions Clubin joulukonsertti vanhassa kirkossa solistina Diandra.

Liput 30 euroa.

To 19.12. klo 19.00

PEPPI PITKÄTOSSU-BALETTI Kansallisoopperassa.

Kansallisbaletin johtaja Madeleine Onne on saanut luvan baletin esittämiseen itse Astrid Lindgrenilta, silloin kun Onne oli Tukholman kuninkaallisen baletin johtajana.
Musiikin ovat säveltäneet Stefan Nilsson ja Greg Riedel. Koreografia Pär Isberg.
Aikuisten liput hintahaarukassa  74 - 85 ja lasten (alle 20 v)  liput 43,-/kpl.

La 28.12.

Rikinkeltainen taivas Kansallisteatterin pienellä näyttämöllä.

Kjell Westön kiitetty romaani saa Rikinkeltainen taivas saa kantaesityksensä Kansallisteatterissa!

On rutikuiva, helteinen elokuun päivä, kun kahdeksanvuotias K. pyöräilee Ramsvikin läheiselle kyläkaupalle ja kohtaa siellä samanikäisen Alex Rabellin sekä tämän pikkusiskon Stellan.
Tapaaminen muuttaa K:n loppuelämän, vaikka K. ei silloin vielä tiedäkään kohtaavansa elämänsä rakkauden - ja pojan, jonka voima ja viha tulevat määrittämään myös hänen tulevaisuutensa ratkaisevat hetket.
Liput 29/34 euroa.