2021 Taidenäyttelyt

Ilja Repin Ateneumissa 29.8.21 saakka.
Katso opastus: ISTV museokierros Repinin näyttelystä:

ISTV avasi nähtäville Museokierroksensa, valitse omat suosikkisi lukuisista taidekierroksista: https://www.is.fi/aihe/museokierros/

ISTV toi helpotusta taideikävään museokierroksilla, joissa toimittaja Antti Virolainen ja museoiden oppaat keskustelevat teoksista. Opas avaa mielenkiintoisia anekdootteja taiteilijasta ja teosten valmistumiseen ja ajankohtaan liittyen.
Repinin lisäksi löydät Kotimuseo Kirpilän, Taidekoti Reizin kierrokset, Kansallismuseon näyttelyitä, Desingmuseon kierrokset, Tamminiemen, Luonnontieteellisen museon, Turun taideaaarteita,  Amos Rexin Egyptinäyttelyn ...

Didrichsenin taidemuseo verkossa Museo on auki! Omaehtoista toimintaa.
13.3.– 30.5.2021 Didrichsenin kevään 2021 näyttely Maalaaminen on kaikkein tärkeintä keskittyy Tove Janssonin uraan kuvataiteilijana. Näyttely esittelee Janssonin taiteellisia lähtökohtia ja ilmaisun kehittymistä. Janssonin maalausten rinnalla nähdään myös teoksia hänen lähipiiriinsä kuuluneilta sekä häneen vaikuttaneilta aikalaistaiteilijoilta. Varaa paikkasi näyttelyyn.
Näyttely avoinna koronaturvatoimet huomioiden

Didrichsenin taidemuseo YouTubessa
Opastuksia ja välähdyksiä näyttelyistä ja teoksista. Vieraile myös museon kotisivuilla ja Facebook -sivulla.

Kiasma Online Art on Kiasman verkkotaiteen kokoelma. Se on internet-elämys ja kunnianosoitus tämän päivän taiteentekijöille. Kasvava määrä taidetta tehdään suoraan nettiin, sosiaaliseen median kanaviin, blogialustoille tai esimerkiksi mobiilisovelluksiksi. Kiasma Online Art sivustolle on koottu valikoimia ajankohtaista verkkotaidetta.
Kiasmaa remontoidaan, avataan jälleen 2022. Nautitaan verkossa.

Kamu Espoon Kaupunginmuseo
KAMUn Historiaa verkossa -sivulta löydät kootusti kaikki museon digisisällöt ja verkkopalvelut. Virtuaalimuseoiden ja -näyttelyjen avulla voit tutustua Espooseen viidellä eri aikakaudella ja viidessä eri paikassa, astua Glimsin sydämeen eli tunnelmalliseen vanhaan tupaan tai vierailla entisajan kalastajatilalla espoolaisella Pentalan saarella. Mobiilioppaiden avulla voit uppoutua erilaisiin historiasisältöihin ja KAMUn Youtube -kanavalta löydät mm. näyttelyihin liittyvät opastukset ja luennot. Digipalveluihin on helppo tutustua joko omalla tietokoneella tai mobiililaitteella.

Egyptin loisto näyttely AmosRexissä Museo on avoinna!
Tutustuminen Amos Rexin Egyptin loisto -näyttelyyn. Suorasta lähetyksestä on nyt katsottavissa tallenne oheiselta videolta. Videokierroksen oppaat ovat Amos Rexin asiantuntijoita: kuraattori Katariina Timonen, opas Helena Henriksson ja egyptologi Mia Meri. Toimittaja on ISTV:n Antti Virolainen.
Kuuntele myös näyttelyn podgasteja näyttelystä!

Kudottua kauneutta - suomalaisen ryijyn neljä vuosisataa
Taidehalli on avoinna! Ryijynäyttely 23.5.21 saakka.
Virtuaalinen opastus Taidehallin ryijynäyttelyyn. Vapaa pääsy.

Taidehallin näyttelyn kaikki ryijyt kuuluvat Tuomas Sopasen ryijykokoelmaan. Tämä huikea, lähes 600 ryijyn kokoelma on Suomen suurin ryijyjen yksityiskokoelma.

Kysyimme Sopaselta hänen kokoelmastaan. Videoista löytyy myös vinkkejä ryijyn hankintaan sekä opastus ryijysolmun tekemiseen.

Märta Måås-Fjetterströmin mattonäyttely
Piipahda Tukholmassa kuninkaanlinnassa tekstiilitaailteilija Märta Måås-Fjetterströmin näyttely on kuvattu 360° näyttelyksi, katsele hiirtä liikuttamalla. Mitä jos peilaisit näyttelyn telkkariin?