Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille ja koko liitolle tärkeä. Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Paikallisesti Itä-Helsingin seniorit ry
osallistuu jäsentensä edunvalvontaan vain piirin ja liiton kautta. Helsingin Kansallinen Senioripiiri ry:n kautta osallistumme Helsingin Eläkeläisjärjestöt ry:n toimintaan ja Vanhusneuvoston toimintaan.

Yhdistyksemme jäsenten luottamustoimia:
Puheenjohtajamme Leena Söder jatkaa neljättä kauttaan Helsingin senioripiirin puheenjohtajana.
Varapuheenjohtajamme Tuula Karhumäki toimii neljättä kauttaan, lisäksi Helsingin senioripiirin koulutusvastaavana.
Markku Renko on ollut KELAn sähköisen Omakanta-järjestelmän asiakasraadissa EETU ry:n edustajana.

Alueellisesti Helsingin Kansallinen Senioripiiri ry
osallistuu edunvalvontaan Helsingin Eläkeläisjärjestöjen HEJ ry:n jäsenenä ja Vanhusneuvoston jäsenenä.

Valtakunnallisesti
Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se tukee eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa. Puheenjohtajamme Leena Söder on toista kautta Kansallisen Senioriliiton valtuuston jäsen (2023-2026).

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.