2024 Tammikuu

Hyvä Itä-Helsingin seniori!

Siirtymisemme vuoden 2023 alussa Vartiokylästä Mikaelin kirkolle on sujunut onnistuneesti. Siitä kertoo myös jäsentilaisuuksiin osallistuneiden määrän kasvu. Toiminnalliset puitteet jatkuvat pääosin ennallaan. Kahden viikon välein pidettävien jäsentilaisuuksien ohjelma painottuu tänä keväänä ajankohtaisiin ja turvallisuuskysymyksiin sekä kulttuurisiin kokemuksiin.

Kerhoista jatkavat nykyisten vetäjien toimin kirjallisuus-, muistijumppa- ja lounaskerhot sekä etäkahvila. Kävelykerhon tilalla kokeillaan ”Elämän iloa ja voimaa liikunnasta” -tapahtumia, joista tarkemmin kerhojen kohdalla. Muistijumppaa lukuun ottamatta (max 15 henkilöä) uudet ja vanhat jäsenet ovat tervetulleita kerhoihin.

Kulttuuritiimi on ideoinut taidemuseovierailuja, teatterikäyntejä sekä retkiä, joihin ilmoittautumisesta tarkemmin tiedotteen kulttuurisivuilla. Kulttuurisivuille on nyt lisätty myös Helsingin kansallisen senioripiirin tarjoamat matkat, jotta jäsenet löytävät ne helpommin.

Vuoden aikana yhdistyksen säännöt on uudistettu. Syyskokous päätti, että yhdistys hyväksyy yhden sääntömääräisen kokouksen mallisäännöt, joiden mukainen kokous pidetään helmikuun lopussa. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että nykyinen hallitus jatkaa toimintaansa siihen saakka.

Keväällä jatketaan senioriappin (jäsenkortti) opastusta ja harjoittelua. Ota siis puhelimesi mukaan jäsentilaisuuteen. Näytämme, miten appi ladataan puhelimeen. Saat myös tarvittaessa yksilöneuvontaa. Digiopastus jatkuu Matteuksen kirkon Varustamolla tiistaisin klo 12–14.

Hallituksen puolesta Leena Söder, puheenjohtaja