Retket ja matkat

Kulttuuri- ja matkakohteita suunnittelevat ja hankkivat jäsenillemme omat ja Helsingin piirin matkavastaavat. Teemme myös yhteisiä retkiä muiden Helsingin piirin yhdistysten kanssa. Kevään aikana saattaa tulla myös muita tapahtumia.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan jäsentilaisuuksissa, puhelimitse tai sähköpostilla.
Anu Helpinen (kulttuuri- ja matkavastaava), 040-835 0195, anumarita48(at)gmail.com
Helena Komulainen 050-338 5374, hkomulai(at)gmail.com

La 2.2. klo 9.30

Musikaali Sound of Music Lahden kaupunginteatterissa. Lähdemme Mikonkadun pysäkiltä Erikssonin bussilla klo 9.30 ja nautimme Lahdessa herkkubuffén ravintola Lokissa klo 11.30. Esitys alkaa klo 13.00. Retken hinta 80 euroa sisältää kuljetuksen, ruokailun ja lipun musikaaliin

Ma 6.5.

Seniorisauvakävely! Kävelyn kohteena on Aurinkolahti. Kävelyreitti kulkee rantakatua pitkin ja piipahdamme myös kanavan varrelle. Tapaaminen on klo 11 Vuosaaren metroasemalla. Sieltä kävelemme Aurinkolahden aukiolle, missä tapahtuu alkuveryttely ja sauvakävelytekniikan opettelu liikunnanohjaaja Jenni Lainekiven opastamana.

Kävelyreitin pituus on n. 5 km. Rantakadun länsipäässä sijaitsee Ullaksen kahvila, missä käymme levähtämässä ja tutustumassa kahvilan historiaan sekä nykyiseen nuorten työharjoittelutoimintaan. Reitin loppupäässä sijaitsee kahvila Kampela. Siellä nautimme yhdistyksen tarjoamat kahvit.

Vuosaaren lähiöasemalta saamme sauvoja lainaksi niille, joille sauvakävely ei vielä ole tuttua ja haluavat tutustua siihen. Olet tervetullut kävelytapahtumaan myös ilman sauvoja.

Ilmoittautumiset 29.4. mennessä jäsentilaisuuksissa tai Kävelykerhon vetäjälle Marjaanalle marjaana.selin@saunalahti.fi tai puh.050 361 8006. Jos tarvitset lainasauvoja, muista ilmoittaa siitä.

Tervetuloa reippailemaan!

Ke 22.5. klo 9.30

Kevätretki! Lähdemme Mikonkadun pysäkiltä Erikssonin bussilla tutustumaan Inkoon vanhaan kirkkoon ja sen jälkeen Raaseporin linnaan, jonka pihapiirissä Linnanvoudin tuvassa syömme lounaan. Sen jälkeen ajamme Tammisaaren museoon, jossa tutustumme mm. Helene Schjerfbeckin tuotantoon ja elämään Tammisaaressa. Hinta osanottajamäärästä riippuen 45-50 €, ottakaa mukaan museokorttinne.

Paluu Helsinkiin noin klo 17.

Helsingin kansallinen senioripiiri ja Kansallinen senioriliitto järjestävät myös matkoja. Lisätietoja helsinki.senioripiiri.fi ja senioriliitto.fi tai matkavastaaviltamme.